Co się dzieje z moją szkodą?

 
  • Klient
  •  
 
  • eKonto ubezpieczeniowe
  •  
  •  
  •  
  •  
 
  • ERGO Hestia
  •  
  •  
  •  
  •  
 
 
 

Warto wiedzieć

W jaki sposób mogę zgłosić szkodę?

Zgłoszenia szkody Poszkodowany może dokonać w jeden z wymienionych niżej sposobów:

Najszybciej i najwygodniej jest zgłosić szkodę przez eKonto ubezpieczeniowe. Wchodząc na stronę www.ekonto.ergohestia.pl możesz aktywować własne eKonto. Po zalogowaniu, klikając w zakładkę „Szkody -› zgłoszenie szkody” możesz dokonać pełnego zgłoszenia większości szkód, najczęściej bez konieczności dosyłania jakichkolwiek papierowych dokumentów.

Korzystanie z eKonta stanowi gwarancję podwyższonej jakości obsługi. Po zakończeniu procesu zgłoszenia otrzymasz potwierdzający je dokument i będziesz mógł śledzić przebieg likwidacji szkody przez internet.

Najczęściej zadawane pytania

Druki konieczne do zgłoszenia szkody oraz inne druki szkodowe dostępne są:

Jeśli chcesz sprawdzić stan likwidacji swojej szkody możesz:

  • zalogować się na stronie eKonta (www.ekonto.ergohestia.pl) i kliknąć w zakładkę „Szkody”
  • zadzwonić na infolinię pod numer 0 801 107 107 (z telefonu stacjonarnego) lub +48 58 555 55 55 (z telefonu komórkowego lub zagranicy). Informacje na temat przebiegu likwidacji szkód udzielane są od poniedziałku do piątku, w godz. 9.00 - 17.00,
  • przesłać zgłoszenie listem lub faxem do Przedstawicielstwa terenowego lub Centralnego Biura Likwidacji Szkód,
  • przez e-mail na adres szkody@ergohestia.pl.

Jeżeli posiadasz eKonto ubezpieczeniowe wystarczy się zalogować podając prawidłowy login i hasło.

Jeśli szkoda zgłaszana jest z Twojej polisy zawartej w Ergo Hestii, dane konieczne do uzyskania informacji na temat stanu likwidacji szkody to:

  • imię i nazwisko lub/i pełna nazwa firmy,
  • nr szkody lub nr polisy
  • adres
  • PESEL lub NIP

Jeśli szkoda zgłaszana jest z polisy OC sprawcy ubezpieczonego w Ergo Hestii, dane konieczne do uzyskania informacji na temat stanu likwidacji szkody to:

  • nr szkody / nr polisy sprawcy / nr rejestracyjny pojazdu (sprawcy bądź własnego) / nazwisko / nazwa firmy sprawcy,
  • imię i nazwisko / pełna nazwa firmy,
  • adres.

Jeśli szkoda zgłaszana jest z Twojej polisy zawartej w Ergo Hestii, osobami upoważnionymi do uzyskiwania określonych informacji, dotyczących stanu likwidacji swojej szkody są:

  • Ubezpieczający,
  • Ubezpieczony,
  • Uposażony (Beneficjent),
  • Współwłaściciel / Współubezpieczony,
  • Przedstawiciel ( pracownik) ubezpieczonej Firmy,
  • Pełnomocnik wyżej wymienionych (na podstawie pisemnego upoważnienia).

Jeśli szkoda zgłaszana jest z polisy OC sprawcy ubezpieczonego w Ergo Hestii osobami upoważnionymi do uzyskiwania określonych informacji dotyczących stanu likwidacji swojej szkody są:

  • Właściciel / Współwłaściciel,
  • Przedstawiciel ( pracownik) poszkodowanej firmy,
  • Pełnomocnik wyżej wymienionych (na podstawie pisemnego upoważnienia).

By takie upoważnienie mogło być honorowane przez ubezpieczyciela, powinno zostać złożone przez właściciela mienia (i innych współwłaścicieli, jeśli tacy są) oraz potwierdzone notarialnie lub przez etatowego pracownika Ergo Hestii. Potwierdzenia upoważnienia może również dokonać likwidator EPU.

Wniosek o dodatkowe oględziny należy przekazać likwidatorowi prowadzącemu szkodę w jeden z wymienionych niżej sposobów:

  • drogą telefoniczną za pośrednictwem Hestii Kontakt, pod czynny całą dobę numer 0 801 107 107 (z telefonu stacjonarnego) lub +48 58 555 55 55 (z telefonu komórkowego lub zagranicy),
  • logując się na stronie eKonta (www.ekonto.hestia.pl) - dotyczy to jednak tylko szkód komunikacyjnych,
  • osobiście w siedzibie Przedstawicielstwa terenowego,
  • korespondencyjnie przesyłając zgłoszenie listem lub faxem do Przedstawicielstwa terenowego lub Centralnego Biura Likwidacji Szkód,
  • przez e-mail na adres szkody@ergohestia.pl. – dotyczy to osób nie posiadających eKonta lub posiadających szkody OC.

Kalkulację do weryfikacji przez Ergo Hestię, należy przekazać likwidatorowi prowadzącemu szkodę w jeden z wymienionych niżej sposobów:

  • poprzez wgranie ich do swojego konta w eKoncie ubezpieczeniowym,
  • osobiście w siedzibie Przedstawicielstwa terenowego,
  • korespondencyjnie przesyłając kosztorys listem lub faxem do Przedstawicielstwa terenowego lub Centralnego Biura Likwidacji Szkód.

Dyspozycję co do sposobu wypłaty odszkodowania należy przekazać likwidatorowi prowadzącemu szkodę w jeden z wymienionych niżej sposobów:

  • poprzez wgranie ich do swojego konta w eKoncie ubezpieczeniowym,
  • osobiście w siedzibie Przedstawicielstwa terenowego wypełniając druk "Oświadczenie dotyczące sposobu wypłaty odszkodowania",
  • korespondencyjnie przesyłając zgłoszenie listem lub faxem do Przedstawicielstwa terenowego lub Centralnego Biura Likwidacji Szkód,
  • przez e-mail na adres szkody@ergohestia.pl. – dotyczy to osób nie posiadających eKonta lub posiadających szkody OC.

Najszybszym sposobem zgłoszenia odwołania od decyzji jest przesłanie go na skrzynkę odwolania@ergohestia.pl. Twoje odwołanie trafia w ten sposób bezpośrednio do zespołu ekspertów, którzy dokonują ponownej, szczegółowej analizy zebranej dokumentacji. Odpowiedź otrzymasz w ciągu 30 dni.

Jeżeli po otrzymaniu decyzji Ergo Hestii pojawiły się nowe okoliczności, które są związane ze zgłoszoną szkodą, możesz się od niej odwołać. Najszybszym sposobem zgłoszenia odwołania od decyzji jest przesłanie go na skrzynkę odwolania@ergohestia.pl. Twoje odwołanie trafia w ten sposób bezpośrednio do zespołu ekspertów, którzy dokonują ponownej, szczegółowej analizy zebranej dokumentacji. Odpowiedź otrzymasz w ciągu 30 dni.

Pamiętaj, aby zamieścić w piśmie wszystkie informacje bądź dokumenty dotyczące zgłoszonej szkody, które wskazują na nowe, nieznane wcześniej okoliczności sprawy. Umożliwi to ponowną analizę sytuacji i odniesienie się do treści wniesionego odwołania.