Co się dzieje z moją szkodą?

 
  • Klient
  •  
 
  • eKonto ubezpieczeniowe
  •  
  •  
  •  
  •  
 
  • ERGO Hestia
  •  
  •  
  •  
  •  
 
 
 

Warto wiedzieć

W jaki sposób mogę zgłosić szkodę?

Zgłoszenia szkody Poszkodowany może dokonać w jeden z wymienionych niżej sposobów:

Najszybciej i najwygodniej jest zgłosić szkodę przez eKonto ubezpieczeniowe. Wchodząc na stronę www.ekonto.ergohestia.pl możesz aktywować własne eKonto. Po zalogowaniu, klikając w zakładkę „Szkody -› zgłoszenie szkody” możesz dokonać pełnego zgłoszenia większości szkód, najczęściej bez konieczności dosyłania jakichkolwiek papierowych dokumentów.

Korzystanie z eKonta stanowi gwarancję podwyższonej jakości obsługi. Po zakończeniu procesu zgłoszenia otrzymasz potwierdzający je dokument i będziesz mógł śledzić przebieg likwidacji szkody przez internet.

ERGO Hestia oferuje pomoc w organizacji pojazdu zastępczego

ERGO Hestia oferuje Państwu możliwość pomocy w organizacji i pokryciu kosztu wynajmu pojazdu zastępczego.

Firmy współpracujące z ERGO Hestią w tym obszarze to ogólnopolskie, profesjonalne, renomowane wypożyczalnie: Panek Rent a Car, 99 Rent oraz Express Rent a Car.

Wieloletnie doświadczenie ww. firm gwarantuje wysoki standard obsługi i wzorowy stan wynajmowanych pojazdów. Wypożyczalnie dysponują kilkudziesięcioma punktami obsługi, rozlokowanymi na terenie całego kraju oraz zapewniają bezgotówkowe rozliczenie najmu. Wypożyczalnie umożliwiają wynajem wszystkich modeli aut dostępnych na rynku.

W przypadku zainteresowania powyższą usługą, prosimy o bezpośredni kontakt z jedną ze współpracujących z ERGO Hestią firm.
W trakcie rozmowy prosimy o podanie numeru szkody likwidowanej przez Ubezpieczyciela.

Express Rent a Car: Numer telefonu (12) 3000 300

99 rent: Numer telefonu (22) 19099 / (22) 465 60 90

Panek Rent a Car: Numer telefonu 505 600 314

Ceny wynajmu pojazdów oferowane przez wypożyczalnie zostały ustalone wg poziomu rynkowego i zaczynają się już od 70 zł za 1 dobę najmu:

SEGMENT POJAZDU STAWKA
A np. Chevrolet Spark, Fiat Panda 70 zł
B np. Suzuki Swift, Toyota Yaris 84 zł
C np. Toyota Corolla, Ford Focus 100 zł
D np. Toyota Avensis, Ford Mondeo 179 zł
M np. Citroen Berlingo 5-osobowy, Opel Combo 189 zł
SUV np. Nissan Qashqai, Toyota Rav 4 179 zł

Ogólne zasady dotyczące najmu pojazdów zastępczych

Wynajęty pojazd powinien być zbliżonej (nie wyższej) klasy, co pojazd uszkodzony.

Okres najmu nie powinien przekraczać czasu niezbędnego do dokonania naprawy uszkodzonego pojazdu lub jeżeli miała miejsce szkoda całkowita - nabycia innego samochodu.

Istnieje możliwość wynajmu pojazdu zastępczego w innych niż wskazane przez ERGO Hestię firmy, jednak koszt najmu nie powinien odbiegać od lokalnych cen rynkowych.

W przypadku wynajęcia pojazdu zastępczego w cenie wyższej niż lokalne stawki rynkowe bez stosownego uzasadnienia, koszty wynajmu zostaną zweryfikowane do wyżej wskazanych cen.

Wynajem pojazdu zastępczego może mieć miejsce wyłącznie w ekonomicznie uzasadnionych sytuacjach. Przysługuje tylko, gdy nie ma możliwości nieuciążliwego zastąpienia uszkodzonego pojazdu innym, nie wymagającym poniesienia dodatkowych kosztów, np. gdy można zastąpić uszkodzony samochód innym pojazdem, będącym w dyspozycji poszkodowanego lub jeśli koszty, np. skorzystania z taksówki dla incydentalnych przejazdów są niższe niż najem.

W każdym przypadku zgłoszenia roszczenia, ERGO Hestia będzie weryfikowała zarówno zasadność najmu, czas jego trwania, jak i wysokość poniesionych kosztów do zakresu niezbędnego, ekonomicznie uzasadnionego i celowego.

Rynkowy ubytek wartości

W szkodach OC, dotyczących uszkodzenia pojazdu, właściciel ma możliwość zgłoszenia roszczenia z tytułu rynkowej utraty wartości pojazdu, która wyniknęła z kolizji drogowej.

Uznanie szkody w ww. zakresie, zależy od wieku pojazdu, wcześniejszych uszkodzeń i przeprowadzanych napraw oraz od skali aktualnych uszkodzeń.

Profesjonalne wskazówki, dotyczące sposobu weryfikacji roszczenia i ustalania rozmiaru szkody, można znaleźć w Instrukcji Określania Rynkowego Ubytku wartości Pojazdów nr 1/2009 z dnia 12 lutego 2009 r. zatwierdzonej 12 lutego 2009 r, uchwałą Prezydium Rady Naczelnej do stosowania w Stowarzyszeniu Rzeczoznawców Samochodowych oraz w Komputerowym Systemie Info-Ekspert/SRTSiRD, znajdującym się w poniższej lokalizacji:

http://ekspertmot.szczecin.pl/public/file/Instrukcja%20Ruw%203_2009.pdf

Najczęściej zadawane pytania

Druki dostępne są:

Jeśli chcesz sprawdzić stan likwidacji swojej szkody możesz:

  • zalogować się na stronie eKonta (www.ekonto.ergohestia.pl) i kliknąć w zakładkę „Szkody”
  • zadać pytanie przez formularz internetowy
  • zadzwonić na infolinię pod numer 0 801 107 107 (z telefonu stacjonarnego) lub +48 58 555 55 55 (z telefonu komórkowego lub zagranicy). Informacje na temat przebiegu likwidacji szkód udzielane są od poniedziałku do piątku, w godz. 9.00 - 17.00,
  • przez e-mail na adres szkody@ergohestia.pl,
  • jeżeli posiadasz numer do Opiekuna swojej szkody, skontaktuj się bezpośrednio z nim aby zapytać o etap likwidacji szkody.

Jeżeli posiadasz eKonto ubezpieczeniowe wystarczy się zalogować podając prawidłowy login i hasło.

Jeśli szkoda zgłaszana jest z Twojej polisy zawartej w Ergo Hestii, dane konieczne do uzyskania informacji na temat stanu likwidacji szkody to:

  • imię i nazwisko lub/i pełna nazwa firmy,
  • nr szkody lub nr polisy,
  • PESEL lub NIP.

Jeśli szkoda zgłaszana jest z polisy OC sprawcy ubezpieczonego w Ergo Hestii, dane które umożliwią uzyskanie informacji na temat stanu likwidacji szkody to:

  • nr szkody / nr polisy sprawcy / nr rejestracyjny pojazdu (sprawcy bądź własnego) / nazwisko / nazwa firmy sprawcy,
  • imię i nazwisko / pełna nazwa firmy..

Jeśli szkoda zgłaszana jest z Twojej polisy zawartej w Ergo Hestii, osobami upoważnionymi do uzyskiwania określonych informacji, dotyczących stanu likwidacji swojej szkody są:

  • Ubezpieczający,
  • Ubezpieczony,
  • Uposażony (Beneficjent),
  • Współwłaściciel / Współubezpieczony,
  • Przedstawiciel ( pracownik) ubezpieczonej Firmy,
  • Pełnomocnik wyżej wymienionych (na podstawie pisemnego upoważnienia).

Jeśli szkoda zgłaszana jest z polisy OC sprawcy ubezpieczonego w Ergo Hestii osobami upoważnionymi do uzyskiwania określonych informacji dotyczących stanu likwidacji swojej szkody są:

  • Właściciel / Współwłaściciel,
  • Przedstawiciel ( pracownik) poszkodowanej firmy,
  • Pełnomocnik wyżej wymienionych (na podstawie pisemnego upoważnienia).

Wniosek o dodatkowe oględziny można zgłosić w jeden z wymienionych niżej sposobów:

Kalkulację do weryfikacji można przekazać w jeden z wymienionych poniższych sposobów:

  • załączyć dokument przez formularz internetowy
  • poprzez wgranie ich do swojego konta w eKoncie ubezpieczeniowym,
  • przez e-mail, przesyłając na adres szkody@ergohestia.pl, powołując się na numer szkody,
  • faxem lub listownie powołując się na numer szkody.

Dyspozycję co do sposobu wypłaty odszkodowania można przekazać w jeden z wymienionych niżej sposobów:

  • załączyć dokument przez formularz internetowy
  • poprzez wysłanie wiadomości przez swoje eKonto ubezpieczeniowe,
  • emailem, przesyłając na adres szkody@ergohestia.pl, powołując sie na numer szkody,
  • faxem lub listownie powołując się na numer szkody.

Najszybszym sposobem zgłoszenia odwołania od decyzji jest przesłanie go na skrzynkę odwolania@ergohestia.pl. Twoje odwołanie trafia w ten sposób bezpośrednio do zespołu ekspertów, którzy dokonują ponownej, szczegółowej analizy zebranej dokumentacji. Odpowiedź otrzymasz w ciągu 30 dni.

Informację o nowych okolicznościach bądź zwiększeniu zakresu szkody należy przekazać w jeden z poniższych sposobów:

  • zalogować się na stronie eKonta (www.ekonto.ergohestia.pl) i przesłać wiadomość,
  • przez formularz internetowy
  • przez e-mail na adres szkody@ergohestia.pl,
  • skontaktuj się bezpośrednio z Opiekunem swojej szkody jeżeli otrzymałeś do niego numer,
  • zadzwonić na infolinię pod numer 0 801 107 107 (z telefonu stacjonarnego) lub +48 58 555 55 55 (z telefonu komórkowego lub zagranicy). Informacje na temat przebiegu likwidacji szkód udzielane są od poniedziałku do piątku, w godz. 9.00 - 17.00.