Prosimy o uważne zapoznanie się z poniższymi informacjami – pomogą one Państwu uniknąć ryzyka pokrywania kosztów najmu pojazdów zastępczych z własnych pieniędzy. W przypadku nieskorzystania z propozycji ubezpieczyciela i samodzielnego wynajęcia pojazdu zastępczego, nieuzasadnione koszty najmu, np. stawki wyższe od poniżej wskazanych, mogą nie zostać uznane przez Ubezpieczyciela, a tym samym będą Państwo musieli pokryć te koszty z własnych środków. Nie istnieją „darmowe”, „bezkosztowe” usługi wynajęcia pojazdów (jak próbują wprowadzać w błąd Klientów nieuczciwi przedsiębiorcy) – z najmem zawsze związany jest koszt.

Co musisz wiedzieć?

1. Prawo do najmu pojazdu zastępczego przysługuje Poszkodowanym, którzy nie dysponują innym pojazdem, mogącym zastąpić pojazd uszkodzony.

2. Okres najmu:

a) szkoda całkowita - za zasadny uznaje się okres od zgłoszenia szkody do dokonania oględzin i otrzymania dokumentu o kwalifikacji szkody jako całkowitej oraz okres przeznaczony na zakup innego pojazdu (standardowo przyjmuje się 7 dni, jednak nie dłużej niż do daty wypłaty kwoty bezspornej odszkodowania).
b) szkoda częściowa - za zasadny uznaje się okres niezbędny do technologicznej naprawy uszkodzonego pojazdu oraz dodatkowo przy pojazdach, które w wyniku szkody nie mogą się w zgodzie z przepisami poruszać po drogach, okres od powstania szkody do dokonania oględzin.

UWAGA!   Elementy zakwalifikowane do wymiany powinny zostać zamówione przez serwis niezwłocznie po uzyskaniu oceny technicznej pojazdu (protokołu po oględzinach). Nie jest dla tego potrzebne zatwierdzanie kosztorysu przez ubezpieczyciela.

3. Klasa pojazdu – wynajęty pojazd powinien być zbliżonej klasy, jednak nie wyższej niż klasa uszkodzonego. Jeżeli wynajęty pojazd będzie klasy niższej niż uszkodzony, wówczas koszty zostaną zweryfikowane do klasy wynajętego pojazdu.

4. Wybór usługodawcy – Poszkodowany może dowolnie wybrać firmę realizującą usługę, w cenie równorzędnej lub niższej od proponowanej przez Ubezpieczyciela (nasza propozycja poniżej). W przypadku jej przekroczenia kwota zwrotu kosztów najmu zostanie skorygowana do cen zagwarantowanych przez ubezpieczyciela.

UWAGA!   Niezależnie od deklaracji warsztatu lub niewspółpracującej z ERGO Hestią wypożyczalni, Ubezpieczyciel nie pokrywa bezwarunkowo wszystkich kosztów najmu pojazdu zastępczego, a jedynie uzasadnione i niezbędne. W związku z tym, Poszkodowany może zostać obciążony przez ww. podmioty kwotą, która nie została zaakceptowana przez Ubezpieczyciela.

Oferta ERGO Hestii

Do naszych partnerów należą m.in.: Express, 99 Rent, Avis, Panek, o ogólnopolskim zasięgu działania. Osoby wynajmujące pojazdy za pośrednictwem ERGO Hestii objęte są preferencyjnymi warunkami najmu, m.in.:

  • brak konieczności wpłacania kaucji, bądź innych poświadczeń finansowych,
  • brak opłat za nielimitowany przebieg, przygotowanie pojazdu bądź wyjazd poza granice Polski, dodatkowego kierowcę wynajmowanego pojazdu,
  • całodobowa obsługa (w tym podstawienie i odbiór pojazdu) na terenie całej Polski – bez ponoszenia dodatkowych opłat,
  • pokrycie kosztów udziału własnego w szkodzie na pojeździe zastępczym,
  • bezgotówkowe rozliczenie szkody (koszt najmu pojazdu pokrywa w całości ERGO Hestia, zgodnie z cenami wskazanymi w poniższej tabeli).
SEGMENT POJAZDU I PRZYKŁADOWY MODEL STAWKA BRUTTO ZA DOBĘ NAJMU
A - VW Up, Toyota Aygo 79 zł
B - Suzuki Swift, Opel Corsa, Skoda Fabia 86 zł
C - Toyota Corolla, Ford Focus, Skoda Octavia 95 zł
D - VW Passat, Opel Insignia, Kia Optima 135 zł
E - BMW 5, Audi A6, Mercedes E 256 zł
F - BMW 7, Audi A8, Mercedes S 310 zł
SUVcompact - Nissan Qashqai, Hyundai Tucson 105 zł
M - Peugeot Partner, Citroen Berlingo 125 zł
Dostawcze np. VW Transporter, Ford Transit 190 zł
L – Pojazdy do nauki jazdy 250 zł
Pozostałe segmenty pojazdów (w tym pojazdy specjalistyczne, np. ciężarowe i specjalnego zastosowania) Skontaktuj się z opiekunem szkody lub naszą infolinią (58 766 30 11)

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego (58 766 30 11) lub mailowego (pojazdzastepczy@ergohestia.pl).

  • Jeśli warunki najmu przedstawione przez wybraną wypożyczalnię nie spełnią Państwa oczekiwań, prosimy o niezwłoczny kontakt. Postaramy się dopasować usługę do Państwa oczekiwań i sytuacji.
  • W przypadku otrzymania tej propozycji już po rozpoczęciu najmu w innej wypożyczalni, proponujemy zamianę na pojazd z oferty naszych partnerów - pojazd zostanie niezwłocznie podstawiony we wskazane miejsce.

Warto wiedzieć

Gdzie znajdę warsztat naprawczy

RUW, czyli utrata wartości pojazdu w wyniku kolizji

Używasz starej wersji przeglądarki internetowej!

Używasz starej wersji przeglądarki internetowej, aby korzystać z wszystkich funkcjonalności strony pobierz nowszą wersję przeglądarki. Obsługujemy Internet Explorer 11, Firefox 25, Chrome 30, Edge 25, Safari i nowsze wersje tych przeglądarek

×