Odkryjmy gry planszowe!
Do poprzednich propozycji kreatywnego spędzania czasu w domu w obecnej codzienności, dołączamy gry planszowe. Dzięki nim czas offline upłynie na rodzinnych rozgrywkach – również z dziećmi i młodzieżą.
Gry planszowe obecnie przeżywają renesans popularności. Planszówki są dobre na każdą pogodę, w każdych okolicznościach i dowolnym miejscu. Wystarczą tylko dobre chęci, kilku uczestników i … odrobina wolnego czasu. Tego ostatniego chyba dziś nikomu nie brakuje.
Każda z gier, którą wybraliśmy, opatrzyliśmy krótkim wyjaśnieniem oraz linkiem, w którym są wszystkie niezbędne informacje, wraz z dolną cezurą wieku graczy (dla poszczególnych gier są one bowiem różne - od 8 lat wzwyż). Ta górna granica bowiem nie istnieje!
IKNOW
iKnow to jedyna w swoim rodzaju gra, wymagająca zarówno wiedzy, jak i umiejętności taktycznych. Aby zwyciężyć, trzeba wykorzystać własny intelekt, wiedzę przeciwników oraz umieć przewidywać trafność ich odpowiedzi.
Iknow oferuje graczom znacznie więcej, niż zwykłą zabawę w pytania i odpowiedzi, a jej przebieg często bywa zaskakujący. Ta gra po prostu wciąga! Gra obejmuje 1600 pytań z czterech dziedzin. Trzy podpowiedzi do każdego z nich nie tylko stopniowo przybliżają graczy do rozwiązania, ale i poszerzają ich wiedzę.
KRAINA SNÓW
W grze Kraina Snów jeden z graczy staje się śniącym i zakrywa oczy przepaską. Pozostali gracze wcielają się w role duszków sennych i będą opisywać pięknie zilustrowane karty wyłącznie pojedynczymi słowami, tak by naprowadzić śniącego na odgadywane hasło. Niektórzy gracze wcielą się w role diablików, które próbują zwieść śniącego na manowce, a wśród graczy znaleźć się może także psotliwy chochlik!
PODAJ DALEJ
Podaj dalej! To rysowany głuchy telefon, jeśli pierwszy z ostatnim obrazkiem w szkicowniku się zgadzają, to znaczy, że gracze prawidłowo odgadywali hasła. Jeśli nie? No cóż - wtedy na pewno do łez rozbawi Was ciąg myślowy i prześmieszne rysunki stworzone przez graczy pod presją czasu. W efekcie Waszych starań, w każdym szkicowniku, powstanie ciąg skojarzeń kolejnych osób.
TABU
Czas działa przeciwko Tobie. Wiesz, co chcesz powiedzieć, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie słowa. Ale w życiu są rzeczy, które są tabu. Jak sprawić, by Twoja drużyna powiedziała np. "przecinek", jeśli nie wolno Ci użyć słów "interpunkcja", "znak", "przestanek", "zdanie", ani "kropka"? Musisz użyć wyobraźni, sprytu i wiedzy, by wygrać. Jeśli Twoja drużyna odgadnie hasło, zdobędziecie punkt. Tabu jest niewymownie zabawną grą!
ALIAS
Wykorzystaj swoją wiedzę i poczucie humoru, żeby naprowadzić drużynę na odpowiednie tory... skojarzeń. Alias: kobiety vs mężczyźni stawia przeciwko sobie dwie grupy graczy, którzy będą się ścigać w tłumaczenie słów ze zbioru wyrażeń typowo męskich (Rzut rożny? Spartańskie Warunki?) lub damskich (Paweł Małaszyński? Kolor Turkusowy?). Żeby nie było za łatwo - panie dostają do wytłumaczenia słowa męskie, a panowie – damskie.ALIAS to zabawna gra o wyrazach, w której podstawowa zasada brzmi “inaczej mówiąc”. Celem jest objaśnienie, zanim przesypie się piasek w klepsydrze, jak najwięcej haseł z kart, za pomocą synonimów, przeciwieństw i podpowiedzi. Za każde odgadnięte hasło, pionek przesuwa się do przodu na planszy. Zwycięża drużyna, która szybciej dotrze do mety! Brzmi prosto, ale czas działa na Twoją niekorzyść…Jak dobrze znasz świat płci przeciwnej? A może nie znasz go wcale, ale jesteś mistrzem w naprowadzaniu "na około"? Przekonaj się sam (a raczej w grupie od 4 graczy w nieskończoność!)!
GORĄCY ZIEMNIAK
Kto z Was potrafi najszybciej myśleć pod presją czasu? Przygotujcie się, bo zaraz to sprawdzicie. W tej grze jest tylko kilka chwil, by wymyślić odpowiedź na pytanie i rzucić Gorącego Ziemniaka przeciwnikowi. Pozbądź się ziemniaka zanim upłynie czas i się sparzysz. Odpowiadaj szybko, rzucaj celnie, łap dokładnie i nie spadnij na sam dół planszy.
MISTAKOS
Czas na zwariowane meblowanie! Wybierz krzesło w swoim kolorze i ustaw je na poprzednim tak, żeby nie spadło na stół. Kto pierwszy się skusi i dostanie punkty karne? Świetna zręcznościowa zabawa dla graczy w każdym wieku
WINGSPAN / NA SKRZYDŁACH
Przepięknie wydana gra o budowaniu własnego rezerwatu ptaków. Proste zasady i atrakcyjne ilustracje gwarantują, że gra przypadnie do gustu graczom w każdym wieku. Dodatkowo 170 niepowtarzalnych kart pozwala zapoznać się z mieszkańcami nieba Północnej Ameryki. Gra wydana w wersji polskiej. Dostępny również dodatek z ptakami europejskimi.
AZUL
Abstrakcyjna gra logiczna, w której komponujemy mozaikę z azulejos - wielobarwnych, bogato zdobionych kafelków, którymi zasłynęła Portugalia. Proste zasady i szybki czas rozgrywki (max 45 minut) pozwalają wciągnąć do gry każdego. Gra wydana w wersji polskiej.
BOOGLE
Zaskakująco prosta i szybka gra słowna. Jedna tura trwa maksymalnie 5 minut - potrząśnij wszystkimi kostkami, wyszukaj jak najwięcej słów w układzie kostek i policz swoje punkty. Przenośna forma gry sprawia, że można ją bez problemu wziąć ze sobą w podróż.
Wojciech Fułek

Wojciech Fułek to gospodarz cyklicznych spotkań „ERGO Hestia po godzinach”. Poza godzinami pracy to: pisarz, krytyk literacki, radiowy dziennikarz muzyczny, autor wielu sztuk napisanych dla Teatru Polskiego Radia oraz kilkunastu książek i albumów, m.in. nagrodzonego prestiżową Nagrodą Pro Libro legendo „Kurortu w cieniu PRL-u”.