Odkryjmy gry planszowe!

Do poprzednich propozycji kreatywnego spędzania czasu w domu w obecnej codzienności, dołączamy gry planszowe. Dzięki nim czas offline upłynie na rodzinnych rozgrywkach – również z dziećmi i młodzieżą.

Gry planszowe obecnie przeżywają renesans popularności. Planszówki są dobre na każdą pogodę, w każdych okolicznościach i dowolnym miejscu. Wystarczą tylko dobre chęci, kilku uczestników i … odrobina wolnego czasu. Tego ostatniego chyba dziś nikomu nie brakuje.

Każda z gier, którą wybraliśmy, opatrzyliśmy krótkim wyjaśnieniem oraz linkiem, w którym są wszystkie niezbędne informacje, wraz z dolną cezurą wieku graczy (dla poszczególnych gier są one bowiem różne - od 8 lat wzwyż). Ta górna granica  bowiem nie istnieje! 

IKNOW
iKnow to jedyna w swoim rodzaju gra, wymagająca zarówno wiedzy, jak i umiejętności taktycznych. Aby zwyciężyć, trzeba wykorzystać własny intelekt, wiedzę przeciwników oraz umieć przewidywać trafność ich odpowiedzi.
Iknow oferuje graczom znacznie więcej, niż zwykłą zabawę w pytania i odpowiedzi, a jej przebieg często bywa zaskakujący. Ta gra po prostu wciąga! Gra obejmuje 1600 pytań z czterech dziedzin. Trzy podpowiedzi do każdego z nich nie tylko stopniowo przybliżają graczy do rozwiązania, ale i poszerzają ich wiedzę.

KRAINA SNÓW
W grze Kraina Snów jeden z graczy staje się śniącym i zakrywa oczy przepaską. Pozostali gracze wcielają się w role duszków sennych i będą opisywać pięknie zilustrowane karty wyłącznie pojedynczymi słowami, tak by naprowadzić śniącego na odgadywane hasło. Niektórzy gracze wcielą się w role diablików, które próbują zwieść śniącego na manowce, a wśród graczy znaleźć się może także psotliwy chochlik!

PODAJ DALEJ
Podaj dalej! To rysowany głuchy telefon, jeśli pierwszy z ostatnim obrazkiem w szkicowniku się zgadzają, to znaczy, że gracze prawidłowo odgadywali hasła. Jeśli nie? No cóż - wtedy na pewno do łez rozbawi Was ciąg myślowy i prześmieszne rysunki stworzone przez graczy pod presją czasu. W efekcie Waszych starań, w każdym szkicowniku, powstanie ciąg skojarzeń kolejnych osób.

TABU
Czas działa przeciwko Tobie. Wiesz, co chcesz powiedzieć, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie słowa. Ale w życiu są rzeczy, które są tabu. Jak sprawić, by Twoja drużyna powiedziała np. "przecinek", jeśli nie wolno Ci użyć słów "interpunkcja", "znak", "przestanek", "zdanie", ani "kropka"? Musisz użyć wyobraźni, sprytu i wiedzy, by wygrać. Jeśli Twoja drużyna odgadnie hasło, zdobędziecie punkt. Tabu jest niewymownie zabawną grą!

ALIAS
Wykorzystaj swoją wiedzę i poczucie humoru, żeby naprowadzić drużynę na odpowiednie tory... skojarzeń. Alias: kobiety vs mężczyźni stawia przeciwko sobie dwie grupy graczy, którzy będą się ścigać w tłumaczenie słów ze zbioru wyrażeń typowo męskich (Rzut rożny? Spartańskie Warunki?) lub damskich (Paweł Małaszyński? Kolor Turkusowy?). Żeby nie było za łatwo - panie dostają do wytłumaczenia słowa męskie, a panowie – damskie.ALIAS to zabawna gra o wyrazach, w której podstawowa zasada brzmi “inaczej mówiąc”. Celem jest objaśnienie, zanim przesypie się piasek w klepsydrze, jak najwięcej haseł z kart, za pomocą synonimów, przeciwieństw i podpowiedzi. Za każde odgadnięte hasło, pionek przesuwa się do przodu na planszy. Zwycięża drużyna, która szybciej dotrze do mety! Brzmi prosto, ale czas działa na Twoją niekorzyść…Jak dobrze znasz świat płci przeciwnej? A może nie znasz go wcale, ale jesteś mistrzem w naprowadzaniu "na około"? Przekonaj się sam (a raczej w grupie od 4 graczy w nieskończoność!)!

GORĄCY ZIEMNIAK
Kto z Was potrafi najszybciej myśleć pod presją czasu? Przygotujcie się, bo zaraz to sprawdzicie. W tej grze jest tylko kilka chwil, by wymyślić odpowiedź na pytanie i rzucić Gorącego Ziemniaka przeciwnikowi. Pozbądź się ziemniaka zanim upłynie czas i się sparzysz. Odpowiadaj szybko, rzucaj celnie, łap dokładnie i nie spadnij na sam dół planszy.

MISTAKOS
Czas na zwariowane meblowanie! Wybierz krzesło w swoim kolorze i ustaw je na poprzednim tak, żeby nie spadło na stół. Kto pierwszy się skusi i dostanie punkty karne? Świetna zręcznościowa zabawa dla graczy w każdym wieku

WINGSPAN / NA SKRZYDŁACH
Przepięknie wydana gra o budowaniu własnego rezerwatu ptaków. Proste zasady i atrakcyjne ilustracje gwarantują, że gra przypadnie do gustu graczom w każdym wieku. Dodatkowo 170 niepowtarzalnych kart pozwala zapoznać się z mieszkańcami nieba Północnej Ameryki. Gra wydana w wersji polskiej. Dostępny również dodatek z ptakami europejskimi.

AZUL
Abstrakcyjna gra logiczna, w której komponujemy mozaikę z azulejos - wielobarwnych, bogato zdobionych kafelków, którymi zasłynęła Portugalia. Proste zasady i szybki czas rozgrywki (max 45 minut) pozwalają wciągnąć do gry każdego. Gra wydana w wersji polskiej.

BOOGLE
Zaskakująco prosta i szybka gra słowna. Jedna tura trwa maksymalnie 5 minut - potrząśnij wszystkimi kostkami, wyszukaj jak najwięcej słów w układzie kostek i policz swoje punkty. Przenośna forma gry sprawia, że można ją bez problemu wziąć ze sobą w podróż.

Wojciech Fułek

Wojciech Fułek to gospodarz cyklicznych spotkań „ERGO Hestia po godzinach”. Poza godzinami pracy to: pisarz, krytyk literacki, radiowy dziennikarz muzyczny, autor wielu sztuk napisanych dla Teatru Polskiego Radia oraz kilkunastu książek i albumów, m.in. nagrodzonego prestiżową Nagrodą Pro Libro legendo „Kurortu w cieniu PRL-u”. 

Używasz starej wersji przeglądarki internetowej!

Używasz starej wersji przeglądarki internetowej, aby korzystać z wszystkich funkcjonalności strony pobierz nowszą wersję przeglądarki. Obsługujemy Internet Explorer 11, Firefox 25, Chrome 30, Edge 25, Safari i nowsze wersje tych przeglądarek

×

Zarządzanie prywatnością

Niniejsza strona korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

Współadministratorami danych osobowych są:

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia S.A z siedzibą w Sopocie ul. Hestii 1, 81-731 Sopot,

a w zakresie korzystania z usługi Piksel Facebooka współadministratorem jest również Facebook Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02X525 Dublin.

Dane przetwarzane są w celach marketingowych, analitycznych i statystycznych.

Użytkownikowi przysługują prawa: dostępu do swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Dane kontaktowe w celu skorzystania z ww. praw znajdują się w Oświadczeniu administratora danych.

Czytaj więcej w naszej polityce cookies

Marketingowe pliki cookies stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.

Statystyczne pliki cookies pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.

Marketingowe pliki cookies

Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody

Statystyczne pliki cookies

Wyrażam zgodę Nie wyrażam zgody

Cookies podstawowych i marketingowych używamy zgodnie z polityką cookies