Dbamy o to, by proces likwidacji szkody przebiegał jak najsprawniej, tym bardziej że przy leczeniu i rekonwalescencji liczy się czas, a dodatkowe wsparcie finansowe jest bardzo ważne. W momencie zgłaszania szkody osoba poszkodowana otrzymuje kompletną informację o dokumentach, które są niezbędne do przeprowadzenia likwidacji i wypłaty odszkodowania.
Przedstawiciel ERGO Hestii poprosi o przedstawienie następujących dokumentów:
podstawowe
- dokumentacja medyczna związana z wypadkiem (w tym kopia dokumentacji medycznej związanej z udzieleniem pierwszej pomocy oraz dalszym leczeniem, opisy zdjęć RTG, wyniki badań USG, MRI itp.),
- zaświadczenie o zakończeniu leczenia (jeżeli leczenie nie zostało zakończone, wystarczy przesłanie zgromadzonej dotychczas dokumentacji),
- oświadczenie zwalniające lekarzy i zakłady opieki zdrowotnej z zachowania tajemnicy lekarskiej („Wyrażam zgodę na zasięganie przez Ubezpieczyciela wszystkich informacji dotyczących mojego stanu zdrowia w związku z zaistniałym wypadkiem u każdego lekarza i w każdej placówce służby zdrowia”),
- podpisana przez właściciela oraz ewentualnych współwłaścicieli mienia zgoda na wypłatę odszkodowania, tzw. dyspozycja wypłaty odszkodowania,
- wypełniony druk zgłoszenia lub krótkie pismo zawierające opis okoliczności wypadku – druki do pobrania.
uzupełniające
- jeżeli szkoda została zgłoszona na policję - wskazanie jednostki policji, nazwa i adres; opiekun szkody będzie występował do policji o odpis sporządzonej notatki,
- przedstawiciel ERGO Hestii może poprosić również o dodatkowe dokumenty związane ze sprawą.
Dokumentacja powinna zostać przekazana opiekunowi szkody jak najszybciej, aby możliwe było ustalenie wysokości roszczeń klienta związanych z wypadkiem. Nie trzeba czekać na zebranie wszystkich dokumentów - najlepiej przesyłać na bieżąco te aktualnie posiadane, niezależnie od etapu prowadzonej szkody.